Košarica: 0,00 € (0)
0

Košarica je prazna

Brezplačna dostava za nakup nad 40 €
  • Domov
  • / Pogosta vprašanja

Pogosta vprašanja

Ali lahko akumulatorje recikliramo?

Res je, kar 97 % vseh akumulatorjev lahko recikliramo

Ali moram v akumulator dodati destilirano vodo?

Pri posameznih vrstah akumulatorjev je potrebno na določena obdobja dodajati destilirano vodo. To so klasični akumulatorji z tekočim elektrolitom, ki imajo pokrovček na vsaki celici, kjer po potrebi dolijemo tekočino. Če pa imate akumulator brez vzdrževanja, tehnologije AGM ali GEL,  vam vode sploh ni potrebno dodajati, ker so hermetično zaprti in zato brez vzdrževanja.

Ali moram zamenjati svoj akumulator?

Morda se vam zdi, da je vaš akumulator pokvarjen ali prazen, a v resnici je veliko različnih vzrokov, zakaj ne deluje pravilno. Težave lahko nastanejo zaradi zaganjača ali zaradi korozije, ni nujno, da je kriv akumulator.

Če se vam zdi, da je težava pri vžigu zaradi akumulatorja, obiščite najbližjega prodajalca akumulatorjev, ki ima orodje za testiranje delovanja akumulatorja. Tako boste najlažje vedeli, če morate akumulator zamenjati.

Ne pozabite, da se lahko akumulator izprazni in morda potrebuje le polnjenje.

Kako naj napolnim svoj akumulator?

Imeti morate ustrezen polnilnikZa hermetično zaprte akumulatorje niso primerni vsi polnilniki. Ko akumulator priklopite na ustrezen polnilnik se napolni v cca 10 urah.

Če nimate ustreznega polnilnika priporočamo, da akumulator odneseta najbljižemu pooblaščenemu serviserju.

Kako naj izberem pravi akumulator?

V ta nemen lahko uporabljate glavni iskalnik, ki v treh korakih poišče ustrezen akumulator za vašo aplikacijo. V pomoč je še pomožni iskalnik, kjer lahko iščemo akumulator po dimenziji, oznaki ali pa preprosto pogledamo tabelo vseh akumulatorjev.
Povezave pod slikami aplikacij pa nam odprejo nabor vseh proizvajalcev in modelov določene aplikacije. Npr. ko kliknemo sliko motorja se nam pokaže seznam vseh proizvajalcev motorjev ter njihovi modeli.

V primerih, ko ne najdete ustreznega akumulatorja, prosimo da nam pošljete povpraševanje ali pa nas enostavno pokličite in z veseljem Vam bomo pomagali najti ustrezen akumulator za vašega ljubljenčka.

POZOR!
Za večino motorjev, kot tudi za ostale aplikacije velja, da je ustrezen le en tip tehnologije akumulatorja (z tekočim elektrolitom, AGM, gel), ker se le ti medseboj dimenzijsko izključujejo.

Kako lahko akumulator kar najbolje izkoristim?

Če imate akumulator, ki zahteva vzdrževanje, je za najboljši izkoristek potrebno vzdrževati primeren nivo elektrolita. Tako so svinčeve plošče zaščitene pred škodo, ki nastane zaradi pomanjkanja elektrolita.

Pomanjkanje elektrolita izpostavi plošče in povzroči zgodnjo korozijo (rjavenje) mrežice. Ko mrežica zarjavi, ne ostane dovolj kovinskega dela, ki prevaja tok in podpira ploščo. Tako se akumulator uniči in postane neuporaben.

Vzdržujte primeren nivo tekočine v akumulatorju in tako kar najbolje in najdlje uporabljajte svoj akumulator.

Kako vzdržujem svoj akumulator?

Vaš akumulator naj bo vedno 100 % napolnjen. Ponovno ga napolnite takoj, ko se vaše luči zasenčijo, ko je vžig slišati šibak ali ko akumulatorja niste uporabljati že dva tedna ali več.

Nato po korakih poskrbite za sledeče:

  • Preverite nivo elektrolita.
  • Vrhnja stran akumulatorja naj bo vedno čista.
  • Preverite kable in objemke, saj ne smejo biti poškodovani ali zrahljani.
  • Primerno očistite vijake in vezja.
  • Preverite notranjost akumulatorja, saj ne sme biti znakov usedlin, sulfatizacije ali plesni.
  • Prepričajte se, da je izpušni sistem prehoden, saj ne sme biti nikakor zamašen.
  • Pokrove tesno privijte nazaj na svoje mesto.

Po opravljenih korakih preverite delovanje akumulatorja s hidrometrom ali voltmetrom. Za podaljševanje dobe uporabnosti vašega akumulatorja le-tega vsaj enkrat na mesec temeljito preglejte.

Temeljit pregled akumulatorja enkrat na mesec vam zagotavlja najboljši izkoristek le-tega.

Kako zamenjam svoj akumulator?

Ko ste odstranili svoj star akumulator, vstavite novega, prvo pritrdite pozitiven pol nato pa negativenAkumulator ustrezno pričvrstite. Če je imel star akumulator na oddušku pritrjeno cevko za prezračevanje, to cev pritrdite tudi na nov akumulator.

Kako preverim delovanje akumulatorja?

Če akumulator tudi po polnjenju ne deluje optimalno je velika verjetnost, da ga je potrebno zamenejati. Povprečna življeska doba takih akumulatorjev je tri do štiri leta.

Najbolje pa se je za diagnozo akumulatorja obrniti na pooblaščen servis. 

Koliko destilirane vode naj dodam?

Če imate akumulator, ki zahteva vzdrževanja, morate skrbeti da so celice v akumulatorju pokrite z tekočino. Dodajte dovolj destilirane vode, a pazite, da ne bo preveč. Priporočamo, da je nivo elektrolita nič več kot 3 mm pod spodnjim delom oddušnika. Večina akumulatorjev ima oznake min in max, kjer lahko preverimo nivo elektrolita.

Pomembno opozorilo! Ne dodajajte preveč vode, saj lahko to povzroči preveliko količino elektrolitov, kar povzroči okvare tako akumulatorja kot tudi vozila.

Kako naj shranjujem akumulator?

Če ste svoje vozilo pospravili med zimsko sezono ali se z njim le redko vozite, izklopite kabel akumulatorja, saj tako preprečite napajanje elektronike na vozilu. Akumulator polnite vsaka dva tedna.

Za daljše shranjevanje vozila akumulator odstranite iz vozila in ga 100 % napolnite.

Akumulator napolnite vsaj enkrat na mesec in ga shranjujte na največ 16°C.

Če shranjujete akumulator na toplejšem mestu (nad 16°C), ga napolnite vsaka dva tedna.

Pomembno opozorilo! Akumulator shranjujete izven dosega otrok.

Kaj pomeni CCA (Cold Cranking Amps)?

CCA je merska enota, ki se v akumulatorski industriji uporablja za označevanje moči zagona vozila pri nizkih temperaturah. Mednarodno CCA testiranje se izvaja pri -18°C.

Merska enota oziroma oznaka CCA je pomembna za akumulatorje, ki se prodajajo v Evropi in severni Ameriki.

Kdaj bi moral dodati destilirano vodo v akumulator?

Če imate akumulator, ki zahteva vzdrževanje, snemite pokrovčke in preverite nivo elektrolita. Večina akumulatorjev pa ima oznake min. in max., kjer lahko preverimo nivo elektrolita. V kolikor je nivo tekočine nižji od svinčenih plošč oz. pod oznako min. morate dodati nekaj destilirane vode.

Pomembno opozorilo! Pazite, da nivo tekočine ne pade pod plošče, saj lahko to povzroči nepopravljivo škodo na akumulatorju in ga po nepotrebnem uniči.

Zakaj akumulator ne dela?

Pomembno je, da ugotovite, zakaj vaš akumulator ne delaMenjava akumulatorja je morda le reševanje simptomov resnejših težav, ne pa rešitev za samo težavo, saj se lahko z enako težavo srečujete vedno znova.

Preverite nekaj razlogov, zakaj vaš akumulator morda ne dela:

  • Akumulator je popolnoma izpraznjen.
  • Možno je, da je težava nastala v elektronskem sistemu vozila.
  • Težave lahko povzroča tudi nenadno toplejše ali hladnejše vreme.
  • Možno je, da je akumulator enostavno prestar ali dovolj star za menjavo.
  • Zgodi se lahko tudi, da je nivo elektrolita v akumulatorju prenizek.

Obiščite svojega serviserja, ki bo preveril zakaj vaš akumulator ne deluje kot bi moral. Serviserji lahko preverijo delovanje akumulatorja in vam svetujejo kako ukrepati.

Kakšen je klasičen akumulator z vzdrževanjem?

Akumulator je zaprt z čepi pri strani pa ima zračni oddušek. Elektroli t je v tekočem stanju. To je  akumulator  z vzdrževanjem, kar pomeni da je potrebno kontrolirati nivo elektrolita ter po potrebi doliti destilirano vodo.

Kaj je AGM tehnologija?

To je serija akumulatorjev, oznaka YTX-BS, ki se po aktivaciji zapečati in se več ne odpirajo. Elektrolit se vpije v steklena vlakna. Akumulatorji so brez vzdrževanja, lahko obratujejo tudi v ležeči legi. Praviloma tudi večja zagonska moč ter življenska doba.

Kakšne lastnosti ima serija YTZ?

Kompakten, robusten in lahek VRLA (Valve Regulated Lead Acid – ventilska regulacija svinčeve kisline) akumulator je tehnološko vrhunska baterija za športni motociklizem. Je najpogostejša izbira za sodobne visoko zmogljive motorje. Serija YTZ je volumensko bolj učinkovita in nudi večjo moč zagona v bolj kompaktni enoti.

  • Do 80% več zagonske moči na kilogram.
  • Vzdrževanje ni potrebno.
  • Zaščiten pred razlivanjem za nameščanje pod različnimi koti.
  • Vrhunska odpornost pred vibracijami.
  • Zmanjšano izlivanje za daljšo življenjsko dobo akumulatorja.
  • Pripravljen na delovanje – napolnjen s kislino ter zapečaten in napolnjen z energijo v tovarni.

Kaj je tehnologija GEL?

To je hermetično zaprt akumulator, brez vzdrževanja,  kjer je elektrolit v gel tehnologiji. Trenutno ga vgrajujejo le v določene serije BMW motorjev.

Copyright © 2020 AKUMULATORJI za motorje, Vse pravice pridržane.