Akumulator in vzdrževanje
Preverjanje akumulatorja
1) Preverite vijake, vezja, konektorje in kable, saj ne smejo biti okvarjeni, zarjaveli, zlomljeni ali kakorkoli drugače poškodovani.
2) Znakov poškodb (zlomi, iztekanje, razbarvanje) ne sme biti niti na zunanjih delih akumulatorja.
3) Preverite nivo kisline v akumulatorju (samo za akumulatorje z vzdrževanjem) in po potrebi dodajte destilirano vodo.
Preverjanje napolnjenosti
Najlažje in najbolje je akumulatorje testirati z voltmetrom ali multimetrom. Ti dve orodji merita napetost (V) v akumulatorju, v spodnji tabeli pa preverite stanje akumulatorja ob meritvah.
Napetost | Stanje | Ukrepanje |
> 12,6 Volt | 100% | Ni potrebno |
12,4 Volt | 75% | Ni potrebno |
12,1 Volt | 50% | Akumulator morate napolniti |
11,9 Volt | 25% | Akumulator morate napolniti |
< 11,9 Volt | 0% | Akumulator morate napolniti |
Polnjenje
Akumulator mora biti dobro napolnjen, da bi lahko zagotovil potrebno napetost, delovanje in zagonsko moč, ki jo potrebujete. Priporočeni tok za polnjenje je 10 % od navedene kapacitete v amperih (primer: akumulator 4 Ah = 0.4 A toka za polnjenje). Priporočamo vam, da se prepričate, da je vaš akumulator 100 % napolnjen preden ga vgradite, saj lahko le tako pričakujete dolgo življenjsko dobo akumulatorja.
Vzdrževanje
1) Preverite nivo kisline v akumulatorju (samo za akumulatorje z vzdrževanjem) in po potrebi dodajte destilirano vodo.
2) Akumulator in vsa vezja naj bodo vedno čisti.
3) Preverite kable in konektorje, saj morajo biti trdno pričvrščeni. Na akumulatorju ne sme biti znakov poškodb.
Daljša obdobja mirovanja
Sulfatizacija med neuporabo (običajno med zimsko sezono) je eden najpogostejših vzrokov nedelovanja ali nepravilnega delovanja akumulatorja. Žveplena kislina, ki se izloča, se trdi in nabira na ploščah, zaradi česar akumulator deluje slabše ali sploh ne deluje.
Zato je pomembno, da se držite spodnjih navodil:
1) Akumulator napolnite in ga shranite na čistem, suhem in hladnem mestu. Negativni terminal izklopite iz motorja.
2) Redno preverjajte stanje akumulatorju tudi med shranjevanjem in ga po potrebi polnite.
Priprava akumulatorja
Pri aktivaciji (pripravi) akumulatorja, vedno upoštevajte priložena navodila, posebno pozornost namenite priporočenemu času mirovanja po aktivaciji. Po aktivaciji akumulator doseže cca 80% zmogljivosti in dodatno polnjenje ni potrebno. Akumulatorja nikoli ne aktivirajte v vozilu, polita kislina lahko povzroči večje poškodbe. Prazno posodo za kislino oddate med odpadke iz plastike.
Standardni akumulatorji z vzdrževanjem
Naslednji koraki opisujejo postopek aktivacije (pripravi) standardnega akumulatorja z vzdrževanjem:
1) Odstranite čep na ventilu za prezračevanje (rdeč čep), in ga zavržite. Čepa ne nameščajte nazaj na ventil za odplinjevanje , ko je akumulator aktiviran.
2) Odstranite pokrovčke na vrhu akumulatorja.
3) Natočite elektrolit do zgornjega nivoja akumulatorja (upper level). Nikdar ne uporabljajte vode ali kakšne druge tekočine za aktivacijo akumulatorja.
4) Pustite akumulator mirovati vsaj 1 uro po aktivaciji. Med tem časom nežno pretresite akumulator, da se sprostijo zračni mehurčki. Če je nivo elektrolita upadel, v akumulator zopet dolijte elektrolit do zgornjega nivoja (upper level).
5) Akumulator zaprite z pokrovčki. Pokrovčke pritrdite nežno z roko.
6) če se vam je pri aktivaciji polil elektrolit, akumulator očistite z vodo in obrišite z suho krpo.
Hermetično zaprti akumulatorji brez vzdrževanja - AGM
Nekateri AGM akumulatorji so tovarniško že aktivirani, zaprti in napolnjeni. Ostali AGM akumulatorji imajo priloženo kartušo z elektrolitom, ki je namenjena le konkretnemu akumulatorju. Za aktivacijo teh akumulatorje upoštevamo naslednja navodila:
1) Elektrolit vzamemo iz varnostne vrečke in odstranimo pokrovčke. POMEMBNO: pokrovčkov ne zavržemo saj jih bomo potrebovali še kasneje. Ne poskušajte ločevati posamezne celice z elektrolitom.
2) Odstranite trak folije, ki poteke čez celice akumulatorja.
3) Kartušo z elektrolitom obrnemo za 180° in jo nataknemo na celice akumulatorja, kartušo pritisnite na celice akumulatorja tako da se predrejo pokrovčki na kartuši ter začne elektrolit teči v akumulator. Zagotovite, da bo kartuša med procesom vedno pokončno.
4) Zagotovite da isteče v akumulator ves elektrolit iz kartuše. Če se postopek ustavi si pomagamo tako, da kartušo na rahlo udarjamo in tako sprostimo zrak. Kartuše ne odstranimo dokler ni povsem prazna.
5) Ko odstranimo prazno kartušo, pustimo akumulator mirovati približno 1 uro, da se elektrolit vpije v celice.
6) Pokrovček pritisnemo trdno na celice akumulatorja. Pokrovček se mora čim bolj izravnati z površino akumulatorja. Ne tolcite po pokrovčku z kladivom ali podobnimi predmeti.
NE POZABITE!
Za razliko od klasičnih akumulatorjev, zapečatene baterije AGM ne zahtevajo kontrole nivoja elektrolita. Nikoli ne odpirajte pokrova akumulatorja, ker lahko to povzroči poškodbe in škodo.